Národný týždeň kondómov

28.03.2007 Celý región

Bratislava, 28. marca 2007 – Popredný výrobca kondómov, značka Durex, v spolupráci so Slovenským Červeným Krížom organizuje v dňoch 7.5. – 13.5.2007 projekt Národný týždeň kondómov.
Cieľom tejto akcie je otvoriť širokej verejnosti tému zdravého a bezpečného sexu a upozorniť na riziká pohlavne prenosných chorôb. Pri tejto príležitosti bude vyhlásená výtvarná súťaž na tému Zdravý a bezpečný sex určená žiakom stredných škôl starším ako 15 rokov na celom území Slovenskej republiky. Umelecká porota na čele so speváčkou Darou Rolins potom vyberie víťazný plagát, ktorý sa stane oficiálnym plagátom Národného týždňa kondómov 2008. Súčasťou akcie je aj osvetová kampaň boja proti AIDS.

Počet ľudí infikovaných vírusom HIV rastie aj v Slovenskej republike. Hoci naša krajina patrí medzi štáty s nízkym počtom ochorení, nemožno toto riziko podceňovať. Počet novo infikovaných sa minulý rok zastavil na čísle 25. Oproti roku 2005 to bolo o 4 viac. Od roku 1985 bolo v Slovenskej republike registrovaných 183 občanov s vírusom HIV v krvi. Z toho už u 43 osôb choroba prepukla a dve osoby na AIDS zomreli. To je smutná bilancia, ktorá je dôsledkom laxného prístupu k bezpečnému sexu, predovšetkým u nastupujúcej generácie mladých.

Prvotný „boom“ nebezpečia HIV a s tým spojenej ochrany je preč a predovšetkým mladí ľudia sa neboja riskovať. Nechráneným sexom si však človek ľahko zničí celý život. Uvedomovanie si rizika z pohlavne prenosných chorôb a predovšetkým zo strašiaka 21. storočia, šírenie infekcie HIV/AIDS, je dnes veľmi nízke. Všeobecne zažitý mýtus, že sex s kondómom neprináša taký zážitok, je u väčšiny populácie skutočne len mystifikáciou. Bohužiaľ, predovšetkým mladá generácia sa riadi týmto mýtom.

Práve z tohto dôvodu sa značka Durex rozhodla osloviť mladú generáciu. „Národným týždňom kondómov a s ním spojenou súťažou o najlepší plagát na tému Zdravý a bezpečný sex sa snažíme zvýšiť povedomie o používaní kondómov a ich hlavných výhodách. Nielen, že sa jedná o ochranu proti počatiu, ale kondóm je tiež jedinou ochranou, proti pohlavne prenosným chorobám. Pre tento projekt sme hľadali partnera, ktory by nám pomohol so sociálnym marketingom a s osvetou v boji proti pohlavním chorobám. Z tohto dôvodu sme nadviazali dlhodobú spoluprácu so Slovenským Červeným Krížom, ktorý sa v tejto oblasti na Slovensku angažuje, “ uviedol Petr Adamec, Junior Brand Manager značky Durex. Cieľom súťaže je okrem vytvorenia plagátu na zadanú tému aj nenásilné zoznámenie mladých ľudí s významom kondómov pre zdravý sexuálny život a s problematikou AIDS.

Výtvarná súťaž, ktorá bude prebiehať od 20.3.2007 do 20.4.2007, je určená žiakom stredných škôl a gymnázií starším ako 15 rokov na celom území Slovenskej republiky. Oslovené školy obdržia edukačné plagáty, ktoré obsahujú informácie o súťaži a materiály k téme bezpečného sexu a prevencie pred pohlavne prenosnými chorobami. O poradí víťazných prác rozhodne usporiadateľom súťaže zostavená porota za čele so speváčkou Darou Rolins. Pre výhercov sú pripravené hodnotné ceny a finančne bude odmenená aj škola, z ktorej žiak pochádza. Na výhercu prvého miesta čaká notebook, výhercovia na druhom a treťom mieste obdržia prehrávač iPod. Vybrané súťažné práce budú vystavené 8.5.2007 v rámci Týždňa kondómov a osláv Svetového dňa Červeného kríža a Červeného polmesiaca na námestí SNP v Bratislave. V priebehu tohto dňa tu budú zároveň prebiehať rôzne osvetové akcie. Víťazný plagát výtvarnej súťaže bude využitý ako oficiálny vizuál Národného týždňa kondómov v roku 2008. Vizuály budú tiež súčasťou turné Dary Rollins. Podmienky súťaže sú k dispozícii na stránke www.durex.sk a www.redcross.sk.

Partnerom Národného týždňa kondómov je Slovenský Červený kríž, ktorý sa prostredníctvom prístupu mladých ľudí k mladým tiež venuje prevencii pred HIV. Na besedách iniciuje diskusiu o problematike šírenia pohlavne prenosných chorôb a AIDS medzi mládežou na Slovensku. Prevencia je zameraná na faktografiu, na pochopenie sociálno-spoločenských problémov chorých ľudí, na odbúranie predsudkov voči nim, ale aj na zhodnotenie následkov rizikového správania sa a najmä na spôsoby ochrany pred sexuálne prenosnými chorobami.

Slovenský Červený kríž tiež administratívne zabezpečuje medzinárodný sekretariát Európskej siete Červeného kríža a Červeného polmesiaca (ERNA), ktorá podporuje a zameriava sa na výmenu skúseností a spoluprácu európskych národných spoločností ČK/ČP v oblasti prevencie HIV/AIDS, tuberkulózy a iných infekčných chorôb.

Výrobky značky Durex na českom a slovenskom trhu zastupuje spoločnosť SSL Česká republika s.r.o. , o.z. Výrobky sú k dispozícii v bežnej sieti drogérii, hypermarketoch a supermarketoch – DM, Droxi, Krajčík, Tesco, Hypernova, Kaufland, Metro.
Simona Mištíková
 

Vyberte región

mark